بهترین کیبورد برای برنامه‌نویسی

کامپیوترهای خانگی در واقع مجموعه‌ای از اجزای مختلف هستند که در کنار هم یک سیستم واحد را شکل می‌دهند. یکی از مهم‌ترین اجزای کامپیوترهای خانگی کیبورد است که به وسیله آن کارهای مختلفی از جمله تایپ کردن را می‌توان انجام داد. کیبوردها در انواع مختلفی ادامه مطلب

iman feili
بازدید 2635 673 روز پیش

کامپیوترهای خانگی در واقع مجموعه‌ای از اجزای مختلف هستند که در کنار هم یک سیستم واحد را شکل می‌دهند. یکی از مهم‌ترین اجزای کامپیوترهای خانگی کیبورد است که به وسیله آن کارهای مختلفی از جمله تایپ کردن را می‌توان انجام داد. کیبوردها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که نوع طراحی و ساخت آن‌ها برای برخی مشاغل مانند برنامه‌نویسی از اهمیت زیادی برخوردار است. برنامه‌نویسان مدت زمان زیادی از روز را پشت کامپیوتر و در حال نوشتن دستورات برنامه‌نویسی هستند که برای این کار از کیبورد استفاده می‌کنند. در واقع کیبورد اصلی‌ترین و مهم‌ترین جزو از کامپیوتر برای برنامه‌نویسان به حساب می‌آید. در این مقاله قصد داریم شاخص‌های بهترین کیبورد برنامه‌نویسی را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی‌های بهترین کیبورد برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسان برای انتخاب کیبورد مناسب کار خود باید یک سری نکات و ویژگی‌ها را مد نظر قرار دهند تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشند. در ادامه با چند نمونه از ویژگی‌های مهم در انتخاب بهترین کیبورد برنامه‌نویسی آشنا می‌شویم

راحتی کیبورد

در کارهایی مانند برنامه‌نویسی که بیشترین حجم کار مربوط به تایپ کردن مطالب مختلف می‌شود برای تایپ سریع دستان کاربر در موقعیت ثابت قرار می‌گیرد و تنها انگشتان دست با حرکت بر روی دکمه‌ها کلمات مورد نظر را تایپ می‌کنند. به همین دلیل بهترین کیبور برنامه‌نویسی در درجه اول باید طوری طراحی شده باشد که موقعیت راحتی را برای دستان کاربر فراهم کند.

مکانیسم کار کیبورد

در انتخاب بهترین کیبورد برنامه‌نویسی مدل دکمه‌ها و سوئیچ‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. اکثر مدل‌های کیبورد دارای دکمه‌هایی با ارتفاع متوسط به همراه سوئیچ‌های مکانیکی هستند. اما برخی دیگر از کیبوردها از دکمه‌هایی با ارتفاع کم بهره می‌برند که که حساسیت بیشتری داشته و با نیروی کمتری فعال می‌شوند. این دسته از کیبوردها معمولا در دسته کیبوردهای گیمینگ قرار می‌گیرند. کیبوردهای مکانیکی تجربه تایپ بهتری دارند اما کیبوردهای گیمینگ دارای واکنش‌پذیری بالاتر و لگ کمتر در حین انجام کار هستند.

کیبورد با سیم یا بدون سیم

نوع اتصال در انتخاب بهترین کیبور برنامه‌نویسی از دیگر نکات مهم به حساب می‌آید. هر یک از کیبوردهای سیم‌دار و بی‌سیم مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که کاربران بسته به شرایط خود می‌توانند یکی از این مدل‌ها را برای کار کردن انتخاب کنند.

بک لایت کیبورد

یکی از قابلیت‌هایی که در بیشتر در مدل‌های جدید کیبورد دیده می‌شود، بک‌ لایت یا نور پس‌زمینه دکمه‌های کیبورد است. بک‌لایت در مواقعی که فرد در محیطی با نور کم در حال کار است یک قابلیت بسیار کاربردی به حساب می‌آید. استفاده از کیبوردهای دارای بک‌ لایت منطقی‌تر است اما اگر در محیطی کار می‌کنید که همواره نور به اندازه کافی وجود دارد می‌توانید این قابلیت را نادیده بگیرید.

بهترین مدل‌های کیبورد مناسب برنامه‌نویسی

پس از آشنایی با نکات مهمی که در زمان خرید بهترین کیبورد برنامه‌نویسی باید مورد توجه قرار داد، نوبت به بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های برخی از بهترین مدل‌های کیبورد مناسب برنامه‌نویسان در بازار می‌رسد.

کیبورد  Nuphy Air 75

در نگاه اول به این محصول با یک صفحه کلید رنگارنگ و کوچک روبرو می‌شوید که باعث می‌شود در انتخاب آن برای کار برنامه‌نویسی دچار تردید شوید. در این کیبور شما با یک صفحه کلید مکانیکی سر و کار دارید که با سوئیچ‌ها و کلاهک‌های کوتاه‌تر و ارگونومیک‌تر از کلیدهای مکانیکی استاندارد طراحی شده‌اند. در نتیجه از نظر راحتی در استفاده بهترین عملکرد را دارد. در زمان کار با این کیبورد،‌ کاربر می‌تواند بدون نیاز به فشار دادن مچ به سمت بالا به منظور رسیدن انگشتان به دکمه‌ها، مچ دست خود را به طور مستقیم بر روی سطح میز کار خود قرار دهد. این محصول اندازه جمع و جوری دارد که باعث می‌شود بتوان آن‌ها را به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

این محصول به کلیدهای ماکرو مجهز شده است که می‌توان با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی آن، برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. این کیبورد از نوع کیبوردهای بی‌سیم به حساب می‌آید که از طریق بلوتوث به راحتی به هر دستگاهی متصل شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول که قابلیت اتصال به حداکثر سه دستگاه را دارد با قابلیت‌ها و طراحی منحصر به فرد خود توانسته است در فهرست بهترین کیبورد برنامه‌نویسی قرار بگیرد.

کیبورد Razer Pro Type Ultra

در فهرست بهترین کیبورد برنامه‌نویسی به یکی از بهترین کیبوردها از نظر طراحی ‌می‌رسیم. این محصول برای استفاده در مکان‌های اداری مناسب بوده و از قابلیت‌هایی مانند نور پس‌زمینه برخوردار نیست. مهم‌ترین ویژگی این کیبورد تکیه‌گاه مخصوص آن است که برای قرار گرفتن مچ دست‌ها طراحی شده است تا کاربر در یک روز کاری طولانی احساس راحتی بیشتری در کار با کیبورد داشته باشد. این محصول نیز از دسته کیبوردهای بدون‌سیم است که به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن، اتصال پایدار با دستگاه برقرار می‌کند.

کیبورد  Logitech MX Keys Mini

یک صفحه‌ کلید زیبا و جمع‌ و جور و در عین حال کاربردی از لاجیتک در فهرست بهترین کیبورد برنامه‌نویسی قرار گرفته است. مدل Mini در واقع نمونه کوچک شده مدل MX است که در آن خبری از دکمه‌های اعداد (Num Pad) نیست و قرارگیری دکمه‌ها در کنار یکدیگر بسیار فشرده شده است. این محصول که در دسته کیبوردهای بی‌سیم قرار دارد، امکان اتصال از طریق بلوتوث به حداکثر 3 دستگاه را فراهم می‌کند. اگر جزو افرادی هستید که صدای دکمه‌های کیبوردهای مکانیکی را دوست ندارید، این کیبورد کوچک و جمع و جور از لاجیتک بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

جمع‌بندی

برنامه‌نویسی یکی از مشاغلی است که افراد در آن ساعت‌های زیادی از روز را مشغول تایپ و کد زنی هستند؛ در نتیجه کیبورد اصلی‌ترین قطعه از کامپیوتر است که برنامه‌نویسان با آن در ارتباط هستند. به همین دلیل به منظور پیشگیری از وارد شدن آسیب به دست‌ها به دلیل انجام کاری تکراری و طولانی مدت، کیبورد این افراد باید دارای ویژگی‌هایی باشد که راحتی و آسایش کافی را برای دستان کاربر در مدت زمان انجام کار فراهم کند. راحتی دست‌ها، مکانیسم کار دکمه‌ها، نوع اتصال کیبورد، قابلیت بک‌ لایت و غیره از جمله ویژگی‌های هستند که در زمان انتخاب بهترین کیبورد برنامه‌نویسی باید مورد توجه قرار بگیرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare