راهنمای خرید بهترین موس بی‌سیم

موس (ماوس) را می‌توان یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی دیجیتال دانست که نه تنها در کنار کامپیوترهای رومیزی و شخصی، بلکه در کنار لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین کار‌ها در رابط سیستم عامل کامپیوترهای شخصی و رومیزی و لپ‌تاپ‌ها که دارای ادامه مطلب

iman feili
بازدید 396 671 روز پیش

موس (ماوس) را می‌توان یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی دیجیتال دانست که نه تنها در کنار کامپیوترهای رومیزی و شخصی، بلکه در کنار لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین کار‌ها در رابط سیستم عامل کامپیوترهای شخصی و رومیزی و لپ‌تاپ‌ها که دارای صفحه لمسی نیستند توسط موس انجام می‌شود. در واقع کاربر به وسیله موس به قسمت‌های مختلف سیستم عامل رفته و می‌تواند برنامه‌های مختلف و فرامین متنوعی را اجرا کند. در نتیجه بدون موس امکان کار کردن در سیستم‌های عامل کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها وجود ندارد و کاربرد نمی‌تواند مدیریت کاملی بر سیستم داشته باشد. موس بی‌سیم محبوب‌ترین مدل از موس در بین کاربران است که در ادامه قصد داریم با قابلیت‌ها و ویژگی‌های چند مدل از آن به عنوان بهترین موس بی‌سیم آشنا شویم.

 

چرا موس بی‌سیم؟

پیش از آنکه با چند مدل موس به عنوان بهترین موس بی‌سیم آشنا شویم بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید موس بی‌سیم بخریم؟ بدون شک نبود سیم باعث می‌شود که محدوده حرکتی کاربر در زمان استفاده از موس افزایش پیدا کرده و حتی بتواند در فاصله 10 تا 15 متری کامپیوتر یا لپ‌تاپ از آن استفاده کند. همچنین موس‌های بی‌سیم را می‌توان به راحتی و بدون دردسر از مکانی به مکان دیگر منتقل کرده و در مواقع لزوم از آن‌ استفاده کرد.

 

بهترین‌ مدل‌های موس بی‌سیم

موس‌های بی‌سیم در حال‌ حاضر محبوب‌ترین نوع موس در بازار هستند که توسط برندهای مختلفی در مدل‌های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شوند. به همین دلیل انتخاب بهترین موس بی‌سیم از میان مدل‌های موجود یکی از کارهای پرچالش محسوب می‌شود. طراحی ظاهری، نوع و تعداد کلیدها، ظرفیت و شارژدهی باتری و همچنین نوع اتصال (دانگل یا بلوتوث) از نکات مهمی هستند که در زمان خرید بهترین موس بی‌سیم باید مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه با چند مدل‌ از بهترین موس‌های بی‌سیم موجود در بازار و قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

موس بی‌ سیم اپل  Magic Mouse 2

نسخه جدید موس جادویی اپل که از طراحی جذاب و در عین حال ساده و کلاسیک برخوردار است در صدر فهرست بهترین موس بی‌سیم قرار دارد. شاید بتوان مهم‌ترین ایراد موس اپل را عدم سازگاری آن با سیستم عامل ویندوز دانست. موس بی‌سیم اپل از فناوری مالتی تاچ بهره می‌برد و اسکرول آن نیز کاملا لمسی است تا تجربه‌ای متفاوت از کار کردن با موس را در اختیار کاربران قرار دهد. در این محصول از یک سنسور لیزری با دقت 1200 DPI استفاده شده است تا ان محصول را برای انجام کارها و فعالیت‌های مختلف به بهترین گزینه تبدیل کند.

 

ماوس مایکروسافت  Surface Arc

رتبه دوم فهرست بهترین موس بی‌سیم در اختیار رقیب قدرتمند موس اپل قرار گرفته است. ماوس مایکروسافت را بدون شک می‌توان یکی از بهترین موس‌های بی‌سیم موجود در بازار دانست که می‌تواند به خوبی پاسخگوی تمامی نیازهای روزمره کاربران باشد. این محصول می‌تواند با استفاده از فناوری بلوتوث نسخه 4.1 به دستگاه‌های مختلف متصل شده بین 10 تا 15 متر برد مفید داشته باشد. موس مایکروسافت آرک با استفاده از 2 باتری انرژی مورد نیاز خود را تأمین می‌کند که این باتر‌ی‌ها تا 6 ماه دوام خواهند داشت.

 

ماوس ریزر  Pro Click

برند ریزر یکی از بهترین تولید کنندگان لوازم جانبی کامپیوتر و لپ‌تاپ به خصوص موس و کیبورد در دنیا است که در طراحی محصولات خود کیفیت ساخت بالا و توجه به جزئیات را در دستور کار قرار داده است. موس ریزر مدل Pro Click را می‌توان بهترین موس بی‌سیم بازار معرفی کرد که از کلیدهای حرفه‌ای با طول عمر 50 میلیون کلیک در ساخت آن استفاده شده است. این موس قابلیت اتصال همزمان به 4 دستگاه از طریق بلوتوث را داشته و همچنین کاربر می‌تواند با کمک نرم‌افزار اختصاصی آن، 8 کلید از تمام 9 کلید این موس را شخصی‌سازی و مطابق با نیاز خود برنامه‌ریزی کند.

 

ماوس بی سیم رپو  MT750 PRO

در فهرست معرفی بهترین موس بی‌سیم بازار با محصولی از یک برند شناخته شده در زمینه تولید موس و کیبورد در جهان آشنا می‌شویم. رپو موس‌های مختلفی در بازه قیمتی متنوع تولید و به بازار عرضه می‌کند تا کاربران بسته به نیاز و بودجه خود، مدل مناسب را انتخاب کرده و خریداری کنند. موس بی‌سیم رپو MT750 Pro یکی از بهترین محصولات این برند است که در طراحی آن یک استراحتگاه برای انگشت شست دست در نظر گرفته شده است تا در استفاده طولانی مدت آسیبی به آن وارد نشود. دقت سنسور اپتیکال این موس بین 600 تا 3200 DPI متغیر است و با تمامی سیستم عامل‌ها سازگاری دارد.

 

ماوس بی سیم لاجیتک  MX Master 3

یک موس همه‌کاره و در عین حال ساده و کلاسیک در فهرست بهترین موس بی‌سیم موجود در بازار قرار گرفته است. این محصول دارای 7 کلید به همراه یک اسکرول اضافه است که در بخش کناری آن تعبیه شده است تا کاربر بتواند تمام فعالیت‌های سیتستم عامل را به وسیله آن انجام دهد. نکته جالب در مورد این موس بی‌سیم این است که قابلیت اتصال آن از طریق سیم به دستگاه نیز وجود دارد. در این محصول از یک باتری با ظرفیت 500 میلی‌آمپر استفاده شده است که در صورت 1 دقیقه شارژ شدن می‌تواند به مدت 2 ساعت به طور مداوم مورد استفاده قرار بگیرد. 

 

ماوس بی سیم ایسوس  WT425

برند ایسوس یکی از برندهای مطرح در زمینه محصولات IT در دنیا است که محصولات جانبی مانند موس بی‌سیم نیز تولید و عرضه می‌کند. WT425 از ایسوس با قیمت نسبتا پایین‌تر نسبت به رقبای خود شایسته حضور در فهرست بهترین موس بی‌سیم موجود در بازار است. این موس دارای 3 کلید اصلی به همراه کلید تنظیم DPI است که ضربه‌پذیری مناسبی را ارائه می‌دهند. این موس که با تمام سیستم‌های عامل سازگاری دارد، به یک سنسور اپتیکال مجهز شده است که در دقت بازه 1000DPI تا 1600DPI قابل تنظیم است.

 

جمع‌بندی

موس در کامپیوتر و لپ‌تاپ یکی از اساسی‌ترین ابزارها به شمار می‌آید که کاربران، به خصوص افرادی که ساعت‌های زیادی با کامپیوتر کار می‌کنند، مدیریت کارهای خود مانند اجرای برنامه‌ها و فرامین مختلف در سیستم عامل را به این وسیله انجام می‌دهند. به همین دلیل موس ابزاری است که کاربران کامپیوتر و لپ‌تاپ بیشترین تماس را با آن دارند. موس‌های بی‌سیم یکی از مدل‌های پرطرفدار موس هستند که به دلیل عدم محدودیت کاربر در فضای کار بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. تعداد کلید، طراحی و راحتی موس، دقت موس و نوع ارتباط از ویژگی‌های مهمی هستند که در زمان خرید بهترین موس بی‌سیم باید مورد توجه قرار بگیرند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare